تازه ترین آموزش ها تازه ترین مطالب کاربردی آخرین ها فقط در tazeha

محل لوگو

ذهنیت برندگان بزرگ


سلام میخاهیم در مورد یکسری از تصمیمات بزرگان صحبت کنیم یا به بیان ساده تر بگیم که انسانهای موفق چگونه فکر میکنن 

کاری کنین تا کارهاتون تعیین کننده باشن نه غرهاتون

گری واینرچاک :«بشدت مهمه آدما درک کنن که غر زدن هیچ ارزشی نداره و اگر بابت بی پولی خودتون غر میزنین، بیشتر کار کنین. اگر غر میزنین چرا کار و زندگیتون تعادل نداره، زمان بیشتری صرف تفریح و خانواده تون کنین. این بشدت ساده‌ست! بذارین کاراتون تعیین کنن. به جای اینکه بشینین و احساس کنین که تحت کنترل نیستین.»

نتونستن یک راه فراره

رابرت کیوساکی: «مردم فقیر میگن من پولشو ندارم. من ‌نمی‌تونم! من وقت ندارم. این راه فرارشونه. چون میدونی خیلی ساده‌س که بگی من از پسش برنمیام یا اه نمی‌تونم… خسته‌ام…. اه نمی‌تونم برم باشگاه.

میپرسی پس کی می‌تونی بری باشگاه؟ میگه نه! من نمی‌تونم برم. واقعیت اینه که برای باشگاه رفتن خیلی تنبله.»

پول ارزشی نداره! ارزشش در شماست!

آندریاس آنتونوپولوس: «پول که خودش ارزشی نداره و این بحث مهمیه که اکثر مردم فورا نمی‌تونن درکش کنن. اینکه پول به خودی خود ارزش نداره. پول وسیله‌ای برای انتقال ارزشه. چگونگیِ بیان ارزشه. اما ارزش در پول نیست. در محصول و خدماتیه که شما با پول اونارو خریدین و در زحمتیه که قبلش کشیدین تا اون پولو بدست بیارین. این جاییه که ارزش اونجاست. هیچ چیز ذاتا ارزشمندی توی پول نیست.»

به جای خرید خونه، روی خودتون سرمایه گذاری کنین

گرنت کوردون: «شما نباید پولتونو تو خونه بذارین، باید باهاش روی برندتون سرمایه گذاری کنین. شما باید پولتونو توی بازاریابی بذارین. باید خودتونو ارتقا بدین. نه که پولو جایی بذارین که خودتون و بچه‌ها زندگی می‌کنین.»

چرا خوابوندن پول در خرید و مالکیت خونه یک کار اشتباهه؟

کوردون: «چون این پول مرده‌ست. منظورم اینه که یک خونه نمی‌تونه برای شما پول بسازه. یک خونه براتون پول نمی‌سازه. تنها دلیلی که مردم فکر می‌کنن که خونه پول‌سازه اینه که با اجاره خونه مقایسه‌ش می کنن. چون اجاره براشون همیشه هزینه داره.

اما… میدونین وقتی که شما نیاز دارین که برین بیمارستان، یک بیمارستان نمی‌خرین. میرین اونجا تا هرچه سریعتر بتونین مرخص بشین. اگر برین سفر آمریکا و بخوایین به دیزنی لند برین، هتل رو که نمی‌خرین! یک اتاق اجاره می‌کنین و هیچ کس فکر بدی نمی‌کنه. شما میرین اونجا و ازش استفاده می‌کنین و برمیگردین.

این کاریه که باید تو زندگیتون هم بکنین. جایی رو پیدا کنین که بتونین اجاره‌ش کنین. اجاره و اجاره! ماهیانه پول اجاره بدین اما مالک نشین و با تمام پولی که می‌خوایین باهاش خونه بخرین، با پول پیش پرداختش و هزینه‌های دیگه‌ش و پول تعمیراتش از همه‌ش برای پیشرفت کسب و کارتون و خودتون استفاده کنین که بتونین پول بیشتری دربیارین. درسته؟

من اینجا خیلیارو می‌بینم که میگن من می‌خوام ۳۰۰ هزار پوند روی یک خونه سرمایه گذاری کنم. به امید این که بتونم ازش ۳۰ هزار پوند درآمد کسب کنم. من ۳۰۰ هزارتا می‌خرم، شاید بتونم ۶۰۰ هزارتا بفروشم. پولمو دو برابر می‌کنم. اما بهرحال پولم یک جا خوابیده. جایی که پولی ازش براتون درنمیاد. پول به خونه ها نمیره که!

با نیاز مهم و دائمی جابجایی محل زندگی درصورت اجاره خونه چه کنیم؟

کوردون: «من ۵ یا ۶ بار جابجا شدم و می‌تونم ۴ یا ۵ بار دیگه هم جابجا بشم. چون کساییکه یک جا بمونن زیادی راحت طلب میشن. اگه ثروتمندارو بررسی کنین، می‌بینین که یک جا بند نمیشن. هی جابجا می‌شن. اون‌ها متحرکن. درمورد خونه حرف نمی‌زنن!

وارن بافت و بیل گیتس در مورد جایی که زندگی می‌کنن، حرف نمی‌زنن. اون‌ها درباره جاهایی که میرن، صحبت می‌کنن. اون‌ها به ملاقات پول میرن. اون‌ها دنبال ثروت میرن. اون‌ها برای ارتباطات میرن.»

خودت باش. مردم می پذیرن!

گری وی: «مردم به طرز حیرت آوری همه چیزو می‌پذیرن. اگر واقعا باور کنن که خالص ترین شکلشه. من فکر می‌کنم که کمتر قابل قبول میشدم اگر خطرگریز بودم. واقعا میگم. مردم شما رو می‌پذیرن. مردم همه چیز رو می‌پذیرن. فقط خودتون باشین. خودت باش و به وضوح مردم دوس دارن که عکس العمل نشون بدن.»

«وقتی که شما تظاهر کنین و قصد بدی داشته باشین. میگن: این مزخرفه و ما ازتون “متنفر” میشیم! اما در حقیقت معتقدم که ما عشق رو به کسی که می‌دونیم تظاهر میکنه، نمیدیم. و این افراد سعی می‌کنن که تظاهر کنن تا خودشونو با روند موجود تطبیق بدن. برا همینه که من با چنین بازاری هرگز تطبیق پیدا نمی کنم. چون فکرم اینه که به من احترام نخواهند گذاشت.»

«من می‌دونم که هدفم چیه. پس چرا باید بترسم؟ من می‌خوام بزرگترین ساختمون شهر رو بسازم. این منم و می‌دونین چطور این کار رو انجام میدم؟ با ساختن بزرگترین ساختمون شهر. و خیلی از مردم می‌خوان که بزرگترین ساختمون شهر رو بسازن و می‌دونین چطور می‌خوان این کار رو بکنن؟ با از بین بردن ساختمون‌های دیگران.»

فقر و فقیر بودن به غلط آموزش داده شده

کیوساکی: «فقر یک مفهوم قابل انتقاله. داخل خانواده آموزش داده می‌شه و متوسط بودن در جامعه هم داخل خانواده‌ها آموزش داده می‌شه. پس مردمی که الان توی خونه نشستن. اون‌هایی که با مشکلات مالی درگیرن یا نگرانی‌های مالی دارن یا صرفا ناراحتن، ممکنه پول زیادی هم به دست میارن اما از کاری که می‌کنن، ناراحتن. این احتمالا به شما آموزش داده شده.»

«الگوی برتری که به شما معرفی شده این بوده که یک شغل پیدا کنین، سخت کار کنین. شما هیچوقت ثروتمند نمی‌شین یا ثروتمندا شیطانن و هرچیزی از این قبیل. تا وقتی که طرز فکرتون رو عوض نکنین، پول هیچ کمکی بهتون نمی‌کنه. ما مردمی رو می‌بینیم که توی لاتاری برنده می‌شن. مردمی که پول زیادی به دست میارن اما اون‌ها هنوز همین مشکل رو دارن. چون اون‌ها ذهن فرد فقیر رو دارن.»

«اگر شما فقیر باشین، همیشه فقیر می‌مونین. درک این برای مردم واقعا سخته! پول به همین سرعت غیبش میزنه. مثل بیشتر ورزشکاران حرفه‌ای. می‌دونین اون‌ها میلیون‌ها دلار درآمد دارن و ۶۵ درصدشون ۵ سال بعد از بازنشستگی ورشکست می‌شن. این اتفاق به این دلیل هست که اون‌ها از فقیرترین خانواده‌ها میان. حالا اگر شما این رو بهشون بگین، خیلی ازتون عصبانی می‌شن. می‌گن این ایراد یک ثروتمند نیست. میگن شما و دشمنام منو غارت کردین. دولت منو غارت کرد.»

«متاسفانه همون طور که آقای لیپتون گفتن این به صورت ژنتیکی منتقل می‌شه. این چیز ترسناکیه!»

تعهد به کار باعث میشه غافلگیر بشین

کوردون: «این جالبه که وقتی به چیزی تعهد داری، استعدادهای کوچک به صورت اتوماتیک خودشون رو نشون میدن. این واقعا پدیده شگفت انگیزیه. این توی تمام مشاغل من اتفاق افتاده. وقتی که من کاملا متعهد میشم، کسی برای من چیزی میاره. مثلا نگاه می‌کنین و چشماتون باز میمونن و اتفاقی متوجه می‌شین که اون بسته مثلا توی یک بسته دیگه پیچیده شده و دستتون رسیده، طوری که شما فکرشم نمی‌کردین. مثل سخت کوشی یا مثل یک صدا یا مثل یک فرد یا… میدونین… ممکنه از یک جهت متفاوت بیاد که شما فکرشو نمی‌کردین یا همراه یک پیشنهاد که شما دوست داشتین درباره‌ش بخونین و در واقع به دردتون هم نمیخورده.»

«مثلا در سرتاسر شغل من این‌ها از انواع راه‌های عجیب و غریب برام اومدن. اگر شما کمک بخوایین و یک نفر جلوی در ظاهر بشه، ممکنه بذارین بیاد داخل. صرف نظر از هرچیزی که توی بسته هست یا هرچیزی که شما درباره‌ش شنیدین. این واقعا برای من عالی بوده.»

جوونا فکر میکنن زود پیر میشن اما اینطور نیست!

گری وی: «اوکی تو چند سالته؟ چهل و چهار سال. من ۴۰ سالمه. می‌بینی چقدر احساس جوونی می‌کنیم؟ وقتی ۲۶ سالت بود، اصلا به این فکر می‌کردی که وقتی ۴۴ سالت بشه، همچین حسی داشته باشی؟ نه! فکر میکردی جوونی تموم شد دیگه! تو چند سالته؟ ۲۹! به وقتی که ۴۰ سالت بشه، فکر کن! من وقتی ۲۵ سالم بود، فکر می‌کردم که ۴۰ سالگی همه چی تموم میشه و این حس رو هم نداشتم که در اون سن باید شروع کنم.»

«البته آدما وقتی ۲۶ ساله شونه، خیلی عجولن. اگر این رو به همه اون پسرها و دخترهایی تو خیابون هستن، بگی، توی چهره‌شون یک گیجی می‌بینی. چون هر چیزی که تماشا میکنن سریال و سینما و موسیقی و همه چیز مربوط میشه به “در لحظه بودن و همین الان” و چنین آدمایی تو سریالها و… وقتی تو اینستاگرام فالوشون می‌کنی… که این یک فاجعه‌س… اون‌ها فقط کارشون اینطوریه که همه‌ش درباره داشتن تفریح و هواپیمای شخصی و شما هم می‌تونین موفق بشین و… دوره من رو ثبت نام کنین و بخرین. همه هم فریب اینارو میخورن.»

«خب من از این اوضاع خوشم نمیاد اول از همه می‌خوام که حرفام به تاریخ روزش صحیح باشن. هیچ کس ابدا بعد از تماشای ویدیوی من نگه پر از چرت و پرت بود. من از این خوشم میاد. خب دو اینکه من می‌خوام اسمم همه گیر بشه. من همیشه مجذوب سیاست مدارها و چهره‌های جهانی می‌شم. مثل وینستون چرچیل. تفکر اون به گسترش خودش ادامه داد. درسته؟ من این رو می‌خوام. وقتی که مُردم، می‌خوام که وقتی توی زمین با آرامش خوابیدم. بدونم که افسانه من داره گسترش پیدا می‌کنه. من این رو می‌خوام. من این رو توی دنیای کسب و کار می‌خوام.»

یک توصیه واقعی برای جوان ها

«پس من یک توصیه واقعی می‌کنم و یک توصیه واقعی اینه که وقتی شما ۱۹ سالتونه و می‌تونین که ۷ سال تمام رو به آموختن مهارت‌های لازم‌تون بگذرونین، منتورها رو ملاقات کنین، صبور بمونین و به یک چشم بهم زدن شما ۲۶ سالتونه. شما تمام زندگیتونو پیش روی خودتون می‌بینین و تازه یک کار بنیادی بزرگی هم کردین تا ادامه‌ش بدین و موفق بشین.»

شکست و پیروزی با هم منجر به موفقیت میشن

کیوساکی: «میدونین من بد شانسی هم آوردم. من هم شکست مالی داشتم. آدمایی داشتم که از پشت به من خنجر زدن. اما همه این‌ها خوبن. چون من به این وسیله رشد کردم. این معنویته! شما آدم‌هایی رو می‌شناسین که از اشتباه کردن می‌ترسن. مثل تدریس توی مدرسه. اون‌ها هیچوقت رشد نمی‌کنن. چون در معنویت هم خوب وجود داره هم بد. هم درست وجود داره و هم غلط. هم بالا وجود داره و هم پایین.»

«بیشتر مردم نمی‌خوان که درست باشن. می‌خوان فقط مثبت باشن. خب شما نمی‌تونین همچین چیزی رو داشته باشین، این واقعیت نداره! و دلیل اصلی موفق نبودن یک آدم فقیر اینه که هنوز شکست نخورده. میدونی انقدر با احتیاط بازی می‌کنن تا هیچ اشتباهی انجام ندن. درست طبق چیزی که تو مدرسه یاد گرفتن و معنیش اینه که چیزی یاد نخواهند گرفت. این دلیلیه برای اینکه سیستم مدارس از پایه خرابه! این کار عملا ضدآموزشیه! “اشتباه نکنین و کمک نخوایین” چیزیه که در مدرسه میگن.»

اگه تیم نداری، بازی نکن!

«اگر من درخواست کمک نمی کردم که… میدونین من حسابدار دارم، وکیل، بانکدار و همه این‌ها رو دارم. من مثل یک تیم راگبی وارد کسب و کارم می‌شم. بووم… بووم! حریف رو لت و پار میکنیم. اما یک آدم ضعیف، اول کارش وایمیسته و می‌گه: نه من یک دانشجوی رتبه برترم و من میخوام این کار رو تنهایی راه بندازم. بعد یک دسته بازیکن راگبی می‌ریزن روی سرش. بعد می‌گه اونا جوانمردانه بازی نمی‌کنن! نخیر. تو مثل احمقا بازی میکنی. تو باید تیم داشته باشی. باید حسابدار و وکیل و بانکدار و همه اون افراد رو داشته باشی. اما اگر اون افراد رو استخدام نکردی، پس من می‌گم کلا بازی نکن. بازیِ کسب و کار، بازی حسابدارها و وکیل‌ها و بانکدارهاست و متنفرم از این که بگم ولی بازی سیاست مدارها هم هست. میدونین… باید بازی رو بشناسین.»

من می خوام پول داشته باشم!

کوردون: «من سخت کوشی نمی‌خوام. من موفقیت و پیشرفت رو می‌خوام. من نمی‌خوام که زورکاری کنم. من می‌خوام که یک ماشین درست کنم که پول میسازه. من به خاطر پول شرمنده نیستم. من پول می‌خوام؛ یک عالمه هم پول می‌خوام. من می‌خوام که پول اهدا کنم. من می‌خوام که پول زیادی جمع کنم. شما نمی‌تونین این کار رو بکنین، اگر بی‌پول باشین.»

شما چه ذهنیتی نسبت به این مسائل دارین؟

 ما دوست داریم نظر شما رو بدونیم 

 

  انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 116

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

ارائه (پاورپوینتی) با موضوع سانتریفیوژ آزمایشگاه خاک

ارائه (پاورپوینتی) با موضوع سانتریفیوژ آزمایشگاه خاک

51 اسلاید، حاوی کلیات (به زبان فارسی)، سنسورگذاری، نمونه سازی و بخشی از خروجی‌های دستگاه سانتریفیوژ   منابع مورد استفاده: •Milad Aghamolaei, Alireza SaeediAzizkandi, Abbas Ghalandarzadeh,Evaluation of fault rupturepropagation through earth dams subjected to reverse ... ...

فیزیک دوم دبیرستان   فصل 5 چگالی

فیزیک دوم دبیرستان فصل 5 چگالی

حجم فایل : 625.8 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 9 بنام خدا فیزیک دوم دبیرستانفصل 5(چگالی) جرم یکای حجم هر جسم را چگالی یا جرم حجمی نامیده و با نشان می دهیم و یکای آن در SI ، است. بنابراین : چگالی جسم نمونه جدول چگالی اجسام جرم یک لیتر آب چند کیلوگرم است؟ مثال ... ...

مدیریت ارجاع نمونه هاي بالیني

مدیریت ارجاع نمونه هاي بالیني

حجم فایل : 135.3 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 22 بسم الله الرحمن الرحیم مدیریت ارجاع نمونه هاي بالینيدرآزمایشگاههای پزشکی در صورت وجود ارتباط بین آزمایشگاههای ارجاع با ارجاع دهنده با تدوین قرارداد، این ارتباط شفاف می گردد . نکات مهم در خصوص نحوه تدوین ... ...

گزارش کار آزمايشگاه مکانيک خاک

گزارش کار آزمايشگاه مکانيک خاک

حجم فایل : 964.6 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 14 گزارش کار آزمايشگاه مکانيک خاک آزمایش شماره 6 : آزمايش تراكم خاك بسمه تعالی آزمايشگاه مكانيك خاك اساتيد محترم : جناب آقاي مهندس ملاباشي جناب آقاي دکتر متين جناب آقاي بهادرياعضاء گروه : محمد مهدي حاجي زماني ... ...

فناوري پروتکل wap

فناوري پروتکل wap

حجم فایل : 342.4 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 37 بنام خدا 1 فناوري پروتکل wap 2 فهرست موضوعيفصل اول:1-مقدمه2-تاريخچه3-اهداف پروتكل وپ4-دلايل استفاده از اينترنت از طريق شبكه هاي بيسيم5-انواع موبايلهايي كه داراي قابليت وپ ميباشند6-چه افرادي در آينده از وپ ... ...

دریافت فایل : فناوري پروتکل wap
بررسی و ارزیابی توپولوژی در شبکه و switch

بررسی و ارزیابی توپولوژی در شبکه و switch

حجم فایل : 851.3 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 24 1 بررسی و ارزیابی توپولوژی در شبکه و switch 2 Switch 3 توپولوژی چیست؟ نحوه کابل بندی درشبکه های کامپیوتری را توپولوژي می گویندانواع آن1- توپولوژي خطی یا BUS 2- توپولوژي حلقه ای یا Ring3- توپولوژي ستاره ای یا ... ...

ریاضی چهارم دبستان تقسیم و بخش پذیری

ریاضی چهارم دبستان تقسیم و بخش پذیری

حجم فایل : 531.8 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 15 بنام خدا ریاضی چهارم دبستانتقسیم و بخش پذیری تقسیم و بخش پذیریبرای شروع درس ، با یک مثال مبحث را آغاز می کنیم .می خواهیم 17 شکلات را به بسته های 3 تایی تقسیم کنیم .می بینیم که 4 دسته ی 4 تایی درست می شود و یک ... ...

بروکر پاکت آپشن

بروکر پاکت آپشن

با POCKET OPTION یک معامله‌گر حرفه‌ای شوید یک پلتفرم معاملاتی قابل اعتماد برای همه هر معامله‌گری می‌خواهد تا در بهترین شرایط سود ببرد و نمی‌خواهد نگران امنیت وجوه شخصی خود باشد. اولین کار واضحی که یک معامله‌گر مبتدی انجام می‌دهد بررسی سایت‌های مختلف معامله آنلاین ... ...

دریافت فایل : بروکر پاکت آپشن
آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...

الکتریسیته

الکتریسیته

حجم فایل : 447.4 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 7 بنام خدا الکتریسیتهفیزیک هشتم-فصل 9 میله شیشه ای + و پارچه ابریشمی- میله پلاستیکی _ و پرچه پشمی +میله شیشه ای + و پارچه پلاستیکی _ الکتریسیته مالشی رسانا – نارساناالقای بارالکتریکیالکتروسکوپمدار الکتریکی میزان ... ...

دریافت فایل : الکتریسیته
طرح جابر نان

طرح جابر نان

طرح جابر نان طرح جابر نان مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...

دریافت فایل : طرح جابر نان
سابلیمینال درمان افسردگی

سابلیمینال درمان افسردگی

افسردگی چیست و چرا اهمیت دارد؟ افسردگی یک حالت خلقی شامل بی‌حوصلگی و گریز از فعالیت یا بی‌علاقگی و بی‌میلی است و می‌تواند بر افکار، رفتار، احساسات و خوشی و تندرستی یک فرد تأثیر بگذارد. افراد افسرده هم می‌توانند احساس ناراحتی، اضطراب، پوچی، ناامیدی، درماندگی، بی‌ارزشی، ... ...

تعيين موقعيت با GPS

تعيين موقعيت با GPS

حجم فایل : 5.3 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 68 1 بسم الله الرحمن الرحیم تعيين موقعيت با GPS 2 1 - مفاهيم تعيين موقعيت 2 - آشنايي با روشهاي تعيين موقعيت با اجرام سماوي3 - تشريح روش تعيين موقعيت GPS 4 - تشریح روشهای برداشت اطلاعات با GPS5 – استفاده از GPS ... ...

دریافت فایل : تعيين موقعيت با GPS
هندسه دوم دبیرستان فصل 3 تالس در مثلث

هندسه دوم دبیرستان فصل 3 تالس در مثلث

حجم فایل : 539.9 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 13 بنام خدا هندسه سال دوم دبیرستانفصل 3(تالس در مثلث) قضیه تالس و نتایج آن :قضیه تالس : اگر پاره خطی موازی با یکی از اضلاع مثلث طوری رسم شود که دو ضلع دیگر را قطع کند ، در این صورت نسبت پاره خط های ایجاد شده روی ... ...

یخچال های طبیعی

یخچال های طبیعی

حجم فایل : 5.2 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 27 به نام خداوند جان آفرین  (وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاء كُلَّ شَيْءٍ حَيٍّ) و هر چيز زنده‏اى را از آب پديد آورديم سوره انبیا آیه ۳۰ یخچال های طبیعی یخچال طبیعی یا یَخ‌رود توده‌ای یخ است که بر اثر نیروی گرانش از ... ...

دریافت فایل : یخچال های طبیعی

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

تازه ترین ها ی همه چیز را اینجا ببینید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما